5 maj 2014

En back...en back..och en suspensioar

Lämplig klädsel för trädgårdsarbete?


Så ramlade det in två fina nyförvärv inom loppet av ett dygn. Först Nick Angell sedan Johan Jonsson. Bra som bara den utropar Bloggen och fnittrar förnöjt framför skärmen. En offensiv och en defensiv klippa. Den som följer mig på #Twitter har säkert noterat att jag allt sedan kvalserien blev färdigspelad lobbat på alla möjliga sätt för att Johan Jonsson skulle värvas till Gulsvart. Jag går så långt i min aningslöshet att jag påstår det hade betydelse, inverkan, till slut. Kort sagt tror sig Bloggen, i all sin skröplighet, ha inverkat menligt i att Johan valde att representera Gulsvart. Det avgörande bidraget i denna min kampanj att locka Johan till oss var när jag lovade att klippa gräsmattan endast iförd ett suspensioar! Ett bevis för denna min tes är följande meddelanden jag idag fick från Johan via #Twitter:




Dessutom passade hans sambo på att påminna mig om det hela:



Då jag nu lär fullfölja mitt åtagande gäller det att raskt införskaffa sig ett suspensioar. Då dök plötsligt en räddare upp i nöden:



Med andra ord kan Bloggen plötsligt bli sponsrad av Skultuna Hockey för att genomföra uppdraget med att klippa gräsmattan iförd endast ett suspensioar. Och varför skulle denna förening vara intresserad av att vara mig behjälplig? Svaret är Johan Jonsson. Allt hänger ihop, nämligen! Han kommer ju från Skultuna, ursprungligen. Återigen, allt hänger ihop!

Men det är inte nog med det! Den som ska träna Skultuna nästa säsong är ingen mindre än den välmeriterade Thomas Sjögren. En gång assisterande tränare i VIK Hockey och som i sitt senaste tränaruppdrag ledde Visby/Roma. Thomas och jag är nämligen arbetskamrater! Återigen inser jag hur vackert alla bitar plötsligt faller på plats som i den vackraste symbios!

Thomas Sjögren, Johan Jonsson, Skultuna Hockey, GurkOlle, gräsmatta, suspensioar - allt hänger ihop. Nu är det bara upp till mig att slutföra hela denna process, denna lavin av händelser, som jag en gång satt igång. Dags för mig att klippa gräsmattan, helt enkelt!

För övrigt har jag en bror som bor i Skultuna....

Välkommen Johan Jonsson och självklart Nick Angell....


I morgondagens inlägg ska jag ge mig i kast med att kritiskt granska våra nya tränare....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar